donderdag 24 januari 2008

WebCT Vista, Dreamweaver en WebDAV perikelen

Als sinds jaar en dag gebruik ik Macromedia's Dreamweaver (eerst 4.0, later MX) om content te maken voor onze ELO. Tegenwoordig is Dreamweaver overigens van Adobe. Met behulp van WebDAV zet ik de materialen over op onze WebCT Vista server. Er zit een (vind ik) heel fijn scherm in Dreamweaver dat een duidelijk overzicht biedt - anders dan de webmappen in Windows, die ook met WebDAV kunnen werken maar waarbij ik altijd het overzicht kwijtraak.

Dat is heel lange tijd goed gegaan, tot we overgingen op WebCT Vista 4.0. Sindsdien kreeg ik de ene 'server-error' na de andere voor mijn kiezen. Of ik dat nu thuis op een XP of Vista machine deed, of op school in het organisatienetwerk op een XP-machine. Terwijl WebDAV in webmappen wèl gewoon werkte bij mij.
Dan kan het toch niet aan mij liggen, zou je denken. Enfin, zo 1,5 jaar voortgemodderd.
Totdat een collega me zomaar even meldde dat hij wél WebDAV in Dreamweaver kon gebruiken.
???????
Gisteren bij hem achter de pc gaan zitten. Hij gebruikt een nieuwere versie van Dreamweaver: 8. En daar kon ik vanaf mijn eigen USB naar mijn eigen leeromgeving op WebCT publiceren. Gewoon, zonder problemen, net zoals ik dat altijd deed.

Gisteren meteen bij ICT een installatiepakket van de nieuwste Dreamweaver aangevraagd.

Plaatje van http://www.webteam.nl/pages/hulp/images/dreamweaver3.gif

Geen opmerkingen: